Συνεχίζοντας τις 5 αισθήσεις και συγκεκριμένα την ακοή,ανακαλύψαμε πολλά πράγματα.
Καταρχήν πιάσαμε όλοι τα αυτιά μας και περιγράψαμε το σχήμα τους.Γιατί μοιάζουν με αχιβάδα,γιατί έχουν πτερύγια,τι είναι το τύμπανο;Γιατί δε πρέπει να βάζουμε τα χέρια μας και ξένα αντικείμενα στα αυτιά μας.
Πολλά παιδιά μου ανέφεραν τον τραυματισμό των αυτιών τους ύστερα από χρήση μπατονέτας.
Συμφωνήσαμε πως ο καλύτερος τρόπος για να καθαρίζουμε τα αυτάκια μας είναι στο μπάνιο,χωρίς όμως να μπει νερό.
Παίξαμε με το τύμπανο του σχολείου μας και καταλάβαμε αυτή τη μικρή μεμβράνη στο αυτάκι μας που τρέμει όταν ένας ήχος μπαίνει μέσα.
Αναφέραμε οικείους ήχους που ακούμε κάθε μέρα.Προβληματιστήκαμε αν στον ύπνο μας ακούμε.
Κλείσαμε τα μάτια μας και ακούσαμε τους ήχους του Νηπιαγωγείου.(και είχε και έναν αέρα σήμεραααα)
Τα ζώα έχουν ακοή;
Φυσικά και έχουν .Κάποια από αυτά έχουν και δυνατή ακοή,όπως η γάτα.Κάποια από αυτά ακούνε ήχους που δεν ακούμε εμείς ,όπως τα σκυλιά που γαυγίζουν πριν το σεισμό.
Τα ψάρια,τα σαλιγκάρια,τα σκουλίκια,οι σκύλοι,οι ελέφαντες;;;ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΗΚΑΜΕ!!!
Αφού διαβάσαμε το παραμύθι μας<< φως ,φίλοι ,φανάρι>>ανακαλύψαμε τρόπους επικοινωνίας ,εκτός από την ομιλία.
ΤΑ ΝΟΗΜΑΤΑ
ΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΤΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ
ΤΙΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΜΑΣ
Η φοιτήτρια Ελευθερία ,μας έμαθε μερικές λέξεις στη νοηματική γλώσσα.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!! |
ΜΕ ΛΕΝΕ... |
ΣΕ ΑΓΑΠΩ!!! |
ΜΕ ΛΕΝΕ... |
Τα παιδιά είπαν τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε τα άτομα με προβλήματα ακοής ,ώστε η ζωή τους να είναι εύκολη και φυσιολογική.
Όλοι έχουμε ΔΙΚΑΙΩΜΑ στο να ζήσουμε μια φυσιολογική ζωή .
Ο Πιπίνος μας ,μας μίλησε για τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Είχαν δει πολλές φορές ένα κύριο ή μια κυρία στην τηλεόραση να μιλάει με νοήματα.Είχαν δει επίσης και γράμματα να αναγράφονται πάνω στην εικόνα ,ακόμα και αν το έργο δεν είναι ξένο.
Πινακίδες,φώτα να αναβοσβήνουν και φυσικά ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη.
Ακουστικά υπάρχουν παντού.Ξεχωρίσαμε τα ακουστικά των ατόμων με προβλήματα ακοής από τα ακουστικά που χρησιμοποιούμε εμείς για να ΑΥΞΗΣΟΥΜΕ Ή ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ ΤΟΥ ΗΧΟΥ.
Ακουστικό κινητού,ραδιόφωνου,τηλεόρασης,τηλεφώνου,αυτοκινήτου,μουσικήςκτλ αναφέρθηκαν από τα παιδιά.
Φτιάξαμε και τα δικά μας ακουστικά.
Ο ΗΧΟΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ!!!!
Αναγνωρίσαμε ήχους με κλειστά μάτια.(5 ΉΧΟΙ)
Τους παραπλήσιους ήχους τους μπερδεύαμε αλλά με λίγη εξάσκηση τα καταφέραμε.
Παίξαμε χαλασμένο τηλέφωνο.Κάπου χάλαγε το τηλεφωνάκι μας...χιχι!!!
Δυνατοί -σιγανοί ήχοι..άντε να δούμε τι μάθαμε.
Και φυσικά ,δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ και στον μεγάλο μουσικό Μπετόβεν όπου παρόλα τα προβλήματα ακοής που είχε ,έγραψε καταπληκτικά μουσικά κομμάτια.
Ακούσαμε τον ύμνο της χαράς και το fur Elise.
Κομμάτια γνώριμα που είχαν ακούσει τα παιδιά στα παιδικά τους παιχνίδια και στις κάρτες για χρόνια πολλά!!!
Φτιάξαμε και ένα ανθρωπάκι με ΜΕΓΑΛΑ ΑΥΤΙΑ για να τονίσουμε την αξία της ακοής στη ζωή μας.
Το βαφτίσαμε...
Και βρήκαμε και παροιμίες ...όλο αυτιά!!!
Και φυσικά η παροιμία του μήνα..
ΣΤΟΥ ΚΟΥΦΟΥ ΤΗ ΠΟΡΤΑ ΟΣΟ ΘΕΛΕΙΣ ΒΡΟΝΤΑ!!
Αφιερωμένη σε αυτούς που ενώ ακούνε σαν γάτες ,δε θέλουν να μας ακούσουν!!!!
Και σε σας τα φιλαράκια μου και σε όσους κάνετε το κόπο και τη τιμή να διαβάζετε το μπλογκ μου ,σας αφιερώνω ...
να χαρώ την μοντέρνα μου νηπιαγωγό!!! τι ωραία όλα... και ο Μπετόβεν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελεια αναρτηση ..ολοκληρωμενη οπως παντα..
ΑπάντησηΔιαγραφήμπραβο Αννη μου!!!!!!
Όμορφη δουλειά!!!Εξαιρετικά αγαπημένο και το κομμάτι!!!!.Σε ευχαριστούμε
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Άννη! Μου αρέσει η προσέγγισή σου και η ευαισθησία σου σε αυτό το θέμα! Νομίζω ότι θα εκτιμούν και θα βασίζονται περισσότερα στους ήχους που ακούν. Αλλά βρε Άννη μου έπρεπε να το έλεγες να σου έδινα φωτογραφία του Γιάννη για το παιδάκι με τα μεγάλα αυτιά!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤέλεια ανάρτηση! Μου έδωσες πολλές ιδέες γιατί θα το δουλέψω μέσα στην βδομάδα! Προς το παρόν ξεκίνησα με την αφή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΝΑΜΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΜΠΡΑΒΟ ΑΝΝΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήωραια δουλιτσα !!!μπραβο !!
ΑπάντησηΔιαγραφή